„Pokój z widokiem” (Stary Ratusz WBP) po raz kolejny wypełnił się miłośnikami fotografii, którzy wzięli udział w kolejnym spotkaniu z cyklu „Szeroki kąt widzenia”. Tym razem tematem przewodnim spotkania była fotografia reklamowa, która w pewnym sensie jest sztuką iluzji. Wilczy apetyt wywołuje przedstawiona na zdjęciu polewa czekoladowa będąca w rzeczywistości olejem silnikowym lub… pastą do butów, która na fotografii stanowi efektowne przyrumienienie grillowanego mięsa. Całkiem przeciętna kanapa w otoczeniu graficznie stworzonego, ekskluzywnego wnętrza sprzeda się jak świeże bułeczki. O tych i wielu innych sztuczkach stosowanych w fotografii reklamowej mówił Adam Kolaśniewski z WMSF Blur. Gratulujemy prowadzącemu wiedzy i umiejętności! Spotkanie było świetną okazją do wręczenia nagrody za zwycięstwo w konkursie fotograficznym „Book Look”, którego laureatką była mała Blanka. Adam Kolaśniewski jego przygoda z fotografią zaczęła się w 1992 roku. Z czasem hobby przerodziło się w profesjonalne zajęcie. Na co dzień Adam Kolaśniewski pracuje w agencjach reklamowych, obsługując fotograficznie klientów korporacyjnych o międzynarodowym zasięgu działania, nie pstrykając zdjęcia, ale kreując wizerunek produktu. Osiąga to w odpowiedzialnym i złożonym procesie planowania kadru, ustawienia światła [i cienia], doboru całego klimatu wokół podmiotu/przedmiotu fotografii. Warmińsko-Mazurskie Stowarzyszenie Fotograficzne BLUR to grupa kilkudziesięciu osób, zarówno amatorów, jak i profesjonalistów, których łączy wspólna pasja fotografowania. Ale BLUR to nie tylko grupa pasjonatów fotografii. Działalność stowarzyszenia opiera się na różnorodnych inicjatywach angażujących zarówno członków, jak i mieszkańców naszego regionu. Ta barwność charakterów i działań zaowocowała ciekawą współpracą z naszą biblioteką. Od października 2013 roku prowadzimy cykl wykładów i prelekcji o fotografii, skupiających się pod wspólnym hasłem: „Szeroki kąt widzenia”. Więcej o BLUR na stronie: www.wmsf-blur.pl |
Stary Ratusz, ul. Stare Miasto 33